نقل و نقد سیاسی- فرهنگی

Political - cultural

هدف از این ایجاد این وبلاگ، نقل و نقد برخی دیدگاه ها در حوزه های فرهنگی و سیاسی بشر، به خصوص ایران زمین است. مطالب ذکر شده لزوما مورد تأیید نویسنده نمی باشد.

به آزادی بیان و اندیشه و عقائد دیگران احترام بگذاریم.

پیوندهای روزانه
خرازی:
خرازی مدعی شد: احمدی نژاد کشور را تا دروازه جنگ و خشونت پیش برد.
صراط: رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: ریشه مخالفت ما با پدیده احمدی‎نژادیسم در فلسفه فکری است و مبنای آن این است که با زبان تقلب با مردم سخن گفت.

سید محمدصادق خرازی شامگاه پنجشنبه در همایش اصلاح‎طلبان شهرستان‎های جیرفت و عنبرآباد اظهار داشت: ایران یکی از مهم‎ترین دوران تاریخی خود را سپری می‎کند.

وی بیان داشت: این کشور پس از دهه‎ها مبارزه، مجاهدت، مقاومت و استقامت اینک موقعیت ویژه و بازدارنده‎ای را در جهان به دست آورده است که تحقق چنین فضیلتی به آسانی و آرامی برای مردم میسور نبوده است.

موقعیت بازدارنده ایران حاصل مقاومت ملت است

خرازی با اشاره به اینکه این موقعیت با تحریم، توطئه و رفتارهای بسیار ددمنشانه صورت گرفت، تصریح کرد: اما مردم بزرگ ایران در شبستان تاریخ این سرزمین خوش درخشیدند و چنین مقاومت و حضوری در صحنه این پیروزی و موقعیت بسیار برجسته را به وجود آورد.

سفیر سابق ایران در فرانسه با بیان اینکه موقعیت بازدارنده ایران برای هر کشوری محقق نمی‎شود، گفت: تمام خاورمیانه و دنیای اسلام امروز متأثر از تاریخ، تمدن، فرهنگ و اندیشه انقلابی مردم ایران است.

وی با تأکید بر اینکه نام امام خمینی (ره) بر شبستان تاریخ ایران و جهان نقش بسته و نام ایرانی را باید با زر بر جریده تاریخ عالم نگاشت، افزود: ایران امروز در همه جا حضور دارد، زیرا انقلاب و مجاهدت‎های مردم بر سرنوشت مردم منطقه خاورمیانه نقش بسته است.

قاسم سلیمانی شخصیت تأثیرگذار فردای دنیای اسلام است

خرازی عنوان کرد: قاسم سلیمانی سرداری نام‎آور و شخصیتی بزرگ که افتخار دنیای اسلام می‎شود از این سرزمین آمده است، وی نام‎آشنای دیروز و امروز مردم و شخصیت تأثیرگذار فردای دنیای اسلام است.

مشاور رئیس جمهور دوران اصلاحات ادامه داد: قدرت بازدارنده ایران به این معنا است که شش قدرت جهانی 1+5 در کنار قدرتی بزرگ به نام ایران برای نخستین بار تحول بزرگی در ادبیات دیپلماسی جهان به وجود می‎آورند.

وی اضافه کرد: ایران تمام قواعد موجود را در مذاکرات به هم ریخت، پس از جنگ سرد دنیا درمانده است که بسیاری از قواعد بین‎المللی با آهنگ دوران جنگ سرد تدوین شده بود، دیگر برای امروز جواب نمی‎دهد.

خرازی خاطرنشان کرد: از جمله الگوهای آن کره شمالی است که تهدید شد، تمام تسلیحات لیبی گرفته و نابود شد، عراق سرکوب و کوبا تحریم و تحقیر شد، اما ایران بزرگ و بزرگتر و قاعده‎گذار جدید نظام بین‎الملل شد و این امر نشان‌دهنده بلوغ یک ملت هوشمند و متفکر است.

سفیر و معاون نمایندهٔ دائم ایران در سازمان ملل متحد اظهار داشت: تمام مردم ایران روحانی، ظریف و کنش‎گران صحنه سیاسی ایران امروز هستند که در تجلی اصلاحات و تحقق اسلام ناب که امام راحل منادی آن بود و مقام معظم رهبری به عنوان یکی از بزرگترین متفکران جهان تشیع همواره حامل آن است، خود را به نمایش می‎گذارند.

وی بیان داشت: هنگامی که می‎نویسیم، می‎خوانیم و می‎گوییم، ما یک اصلاح‎طلب هستیم به معنای این است که کشور را از دایره جنگ به صلح رسانده و از بحران به جزیره امن و آرامش سوق می‎دهیم.

خرازی تصریح کرد: این پیامی است که طی این دو سال پیوند آن با 10 سال قبل در دولت اصلاحات خورده و در آن تأثیر داشته است به همین دلیل معتقد هستیم که اصلاحات ماندگار است و نمی‎توانند از آن عبور کنند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان امام خمینی (ره) را منادی اصلاحات دانست و گفت: بسیاری از شخصیت‎ها، متفکران و منادیان صلح و امنیت و مصلحان اجتماعی از جمله مدرس، امیرکبیر، بازرگان، شریعتی و ... در تداوم تاریخ آن گام برداشتند.

امام خمینی (ره) عصاره فضیلت‎های تاریخ تشیع است

وی امام خمینی (ره) را عصاره و چکیده فضیلت‎های تاریخ تشیع دانست و افزود: ایشان مؤثرترین شخصیت دینی در تاریخ غیبت کبری امام زمان (عج) است به همین دلیل انقلاب به دستان پربرکت ایشان رخ داد.

خرازی با بیان اینکه اصلاحات، امام راحل، انقلاب و ملت به هم پیوسته و وابسته است، عنوان کرد: اصلاح‎طلبی به معنای آن است که ما باید به دردها و آلام مردم برسیم، آزادی و مردم‎سالاری یک روی سکه است، اما روی دیگر آن بحران زندگی مردم در این منطقه و کوچ آنان از روستاها به حاشیه‎ شهرها است که زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

نخستین گام مدعیان اصلاحات ایجاد اشتغال در جنوب کرمان باشد

سفیر سابق ایران در فرانسه ادامه داد: ما هم‎اکنون در برهه بسیار سخت و دشواری قرار داریم، بنابراین باید نخستین گام و حرکت جدی تمام کنش‎گران سیاسی و مدعیان اصلاحات در راستای رفع فقر، ایجاد اشتغال و تولید در جنوب کرمان باشد.

وی اضافه کرد: حزب ندای ایرانیان تنها برای بیانیه دادن و اعلام مواضع و دلسوزی برای آزادی و مردم‎سالاری تشکیل نشده است، بلکه این آزادی با انقلاب مردم پیوند خورده است و آنان به خوبی می‎دانند، چگونه باید از آن دفاع کنند و از مردم‎سالاری دینی پاسداری کنند.

خرازی خاطرنشان کرد: مصداق آن تحول در رأی مردم در سال 92 بود که تجلی پیدا کرد و با وجود خواست تمام مخالفان و پیروزی رأی بر قدرت تحقق یافت، صندوق‎های رأی نیز نشان داد که باید با جدیت قدرت عینی مردم را به صحنه عمل کشاند.

مشاور رئیس جمهور دوران اصلاحات اظهار داشت: این حزب تشکیل شده است تا با همکاری جمعی، تمام کنش‎گران سیاسی و بازیگران صحنه اجتماعی را به هم پیوند زند و برای امروز و فردای این مردم گام بردارد.

وی بیان داشت: برای ماندگاری این حزب و خدمات آن در تاریخ این سرزمین باید بدانید که متعلق به کشور و خدمتگزار مردم هستید، نه اینکه مقدمه قدرت و تجلی منافع شخصی شوید که این برای ایران زیبنده نیست.

خرازی تصریح کرد: هنگامی می‎توانیم، فریاد اصلاحات سر دهیم و تحول بزرگی در جامعه ایجاد کنیم که با اخلاص، تواضع و تلاش و تکاپوی جمعی برای رفع مشکلات مردم گام برداریم.

سفیر و معاون نمایندهٔ دائم ایران در سازمان ملل متحد مردم ایران را از شایسته‎ترین و بافضیلت‎ترین انسان‎های تاریخ خواند و گفت: طی مدت فعالیت در دوران دیپلماسی هیچ مردمی را به غیوری، شجاعت و صلابت ایرانیان نیافتم، مردمی که اصالت اندیشه و تفکر را در مسیر تاریخ انسان و جهان نشان دادند و با وجود تحریم‎ها و تهدیدها با دستان خالی کشور خود را اداره کردند.

وی با تأکید بر اینکه ایران قدرت مهم غرب آسیا است، افزود: هنگامی مردم به حزب ندای ایرانیان احترام می‎گذارند که مظهر وحدت، محبت، سمبل اخلاق و تواضع و یک اصلاح‎طلب واقعی باشد.
 

ریشه مخالفت ما با پدیده احمدی‎نژادیسم در فلسفه فکری است

خرازی عنوان کرد: احمدی‎نژاد تمام شد، اما احمدی‎نژادیسم خطری برای کشور است، ما سر تضاد و تنافر با کسی نداریم، اما کسان دیگری هستند و بودند که با وجود اختلاف‎های فکری به آن‎ها احترام می‎گذاریم.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان اظهار داشت: ریشه مخالفت ما با پدیده احمدی‎نژادیسم در فلسفه فکری است و مبنای آن این است که او یک ملت را تحقیر کرد با زبان تقلب با مردم سخن گفت و کشور را تا دروازه جنگ و خشونت پیش برد.

وی با اشاره به اینکه اگر مقام معظم رهبری نبود، معلوم نبود، این جریان چه بر سر کشور می‎آوردند، ادامه داد: باید در این زمینه روشنگری کرد و آگاهانه سخن بگوییم در این صورت مردم خود سره را از ناسره تشخیص می‎دهند.

ماجرای هولوکاست به ما ربطی ندارد

خرازی با بیان اینکه ماجرای هولوکاست به ما ربطی ندارد، خاطرنشان کرد: چرا باید مردم ایران تاوان جنایتی را که طی سال‎ها قبل رخ داده است، بدهند و مسئولیت پاسخگویی به جنایتی را که در آن دخیل نبودند، بپذیرند.

وی با تأکید بر وحدت اصلاح‎طلبان اضافه کرد: برای داشتن مجلسی که سنگ‎های موانع را از مقابل دولت بردارد، باید هوشمندانه به تفکری رأی دهیم که درد مردم را بفهمد و به فکر جیب خود نباشد.

خرازی هر یک از مردم را به عنوان یک رسانه ذکر و تصریح کرد: نخبگان باید در کنار مسئولان هوشمندانه در صحنه تحولات اجتماعی و سیاسی گره از کار فروبسته مردم باز کرده و با قدرت در این زمینه کار کنند.

اصلاح‎طلبی در تحمل یکدیگر خلاصه می‎شود

مشاور رئیس جمهور دوران اصلاحات با بیان اینکه ما اصلاح‎طلب هستیم و تاوان آن را داده‎ایم، مدعی شد: ما تمام اتهام‎ها، اهانت‎ها و تحقیرها را طی هشت سال دولت اصولگرایان تحمل کرده‎ایم، امروز چاره‎ای نداریم، جز اینکه اصلاح‎طلبی را در عقلانیت، وحدت و تحمل یکدیگر خلاصه کنیم.

وی بیان داشت: آینده متعلق به کسانی است که صادقانه و شفاف با مردم سخن می‎گویند، دغدغه پیروزی مردم را در سر می‎پرورانند، خود را فرزندان پاک‎باخته امام (ره) و یاران رهبر بزرگ ایران می‎دانند و این کشور را جزو کنش‎گران مهم و بازیگران قدرتمند صحنه‎های بین‎المللی و سیاسی می‎خواهند، این پیامی است که نسل امروز از تمام احزاب سیاسی طلب می‎کند.

خرازی عنوان کرد: باید بپذیریم که در دوره‎ای از تاریخ زندگی می‎کنیم که به دلیل توسعه دنیای انفورماتیک انسان امروز بینا و با گذشته متفاوت است و باید با آن‎ها با زبان استدلال و ادب سخن گفت.

سفیر و معاون نمایندهٔ دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: اصلاحات به معنای کرنش در برابر بافضیلت‎ترین مردمانی است که خون خود را به بهانه دادند.

وی افزود: همچنین اصلاحات به معنای پیگیری مطالبات مردم، مبارزه با دورویی، نفاق، تفرقه و مردم‎فریبی، پاسداری از تمام فضیلت‎های ناگفته و نانوشته مردم و پیوند بین دو تفکر اصلاح‎طلبی است که می‎خواهد، ایران امروز را به جهان فردا پیوند بزند.

خرازی خواستار تکریم و حفظ حرمت رئیس دولت اصلاحات شد و خاطرنشان کرد: اصلاحات به معنای تبعیت از رهبری، وفادار بودن به مبانی مهم قانون اساسی به عنوان چراغ هدایت ملت ایران است و حزب ندای ایرانیان پیام‎آور چنین اصلاحاتی است.
 
تحزب پشتوانه توسعه و پیشرفت کشور است

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان اظهار داشت: توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی محال است در کشوری تحقق پیدا کند، مگر آن که تحزب به معنای واقعی در آن جامعه اتفاق بیفتد، زیرا پشتوانه تمام موفقیت‎های عینی انسان امروز و فردا این مقوله است.

وی با بیان اینکه جیرفت پیوند در تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران دارد، ادامه داد: جیرفت آغاز یک تمدن بزرگ است که هنوز بشریت در جستجو، پژوهش و کنجکاوی‎های آن مقالات و کتاب‎های فراوانی را به رشته تحریر درآورده و همچنان به این امر ادامه می‎دهد.

خرازی اضافه کرد: باستان‎شناسی در جهان نیست که جیرفت را ارج نهد و تاریخ‎دانی در عالم نیست که به تمدن، فرهنگ و تاریخ این سرزمین واقف نباشد، جیرفت یعنی تمدن ایران و ایران به معنای تمدن بزرگ بشری جیرفت است.

سفیر سابق ایران در فرانسه گفت: این مبالغه نیست، بیش از هزاران مقاله طی سال‎های اخیر پیرامون کشفیاتی که در منطقه جیرفت به دست آمده است، هم‎اکنون در پژوهشکده‎ها، کتابخانه‎ها، موزه‎ها و مراکز مهم تبلیغاتی طنازی می‎کند و مردم این منطقه چنین صبغه تاریخی دارند.
منبع: فارس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی