نقل و نقد سیاسی- فرهنگی

Political - cultural

هدف از این ایجاد این وبلاگ، نقل و نقد برخی دیدگاه ها در حوزه های فرهنگی و سیاسی بشر، به خصوص ایران زمین است. مطالب ذکر شده لزوما مورد تأیید نویسنده نمی باشد.

به آزادی بیان و اندیشه و عقائد دیگران احترام بگذاریم.

پیوندهای روزانه

روحانی به رکورد احمدی‌نژاد می‌رسد؟!

| پنجشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۱۶ ق.ظ
شیب ملایم دولت در ملاطفت با خانم‌های غربی!
از طرفی، معلوم نیست اگر قرار باشد چنین روندی با همین شیب ملایم در دولت حسن روحانی تکرار شود، نفر بعدی با چه حجابی وارد تهران خواهد شد و اصولا دولت واکنشی نشان خواهد داد یا خیر؟
گروه سیاسی صراط - حجاب غیرمتعارف یکی از زنان حاضر در هیات همراه وزیر خارجه ایتالیا در دیدار با حسن روحانی، برای چندمین بار در ماه های اخیر حاشیه ساز شده است.

به گزارش گروه سیاسی صراط، نکته قابل تامل در این خصوص، آن است که دیدار مذکور در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شده و معلوم نیست چگونه مسئولان مربوطه، حجاب این عضو هیات ایتالیایی را مرسوم، متعارف و قابل قبول تشخیص داده اند و نیازی به تذکر ندیده اند؟

نفر بعدی با چه حجابی به تهران می‌آید؟!/ شیب ملایم دولت در ملاطفت با خانم‌های غربی!
دیدار روحانی با وزیر خارجه ایتالیا و هیات همراه

این البته اولین باری نیست که عرف اجتماعی و سیاسی کشور در خاک ایران – و آن هم در محل نهاد ریاست جمهوری! – زیر پا گذاشته می شود.

چندی پیش، حجاب زننده نماینده پارلمان اروپا در دیدار با علی لاریجانی خبرساز شد و کار به جایی رسید که برخی نمایندگان، با توجیه عدم برخورد با این اتفاق، طوری وانمود کردند که نماینده مذکور در دستشویی پوشش خود را تغییر داده و آنها در عمل انجام شده قرار گرفته اند.

نفر بعدی با چه حجابی به تهران می‌آید؟!/ شیب ملایم دولت در ملاطفت با خانم‌های غربی!
دیدار لاریجانی با هیات پارلمانی اروپا

همین فرد، پس از دیدار با لاریجانی، به دیدار ظریف رفت و به نظر می رسد حساسیت های به وجود آمده، باعث شد تا وزارت خارجه،  و یا شاید خود خانم نماینده، حجاب مناسب تری برگزینند.

نفر بعدی با چه حجابی به تهران می‌آید؟!/ شیب ملایم دولت در ملاطفت با خانم‌های غربی!
دیدار ظریف با هیات پارلمانی اروپا/ نماینده پارلمان اروپا حجاب خود راتغییر داده بود

اما سابقه این اتفاقات در دولت سابق نیز وجود داشت. مهم ترین نمونه مشابه در دوران احمدی نژاد، کشف حجاب علنی خبرنگار تلویزیون اسپانیایی مقابل رییس جمهور وقت بود.

نفر بعدی با چه حجابی به تهران می‌آید؟!/ شیب ملایم دولت در ملاطفت با خانم‌های غربی!
مصاحبه احمدی نژاد با خبرنگار تلویزیون اسپانیا/ خانم خبرنگار حین مصاحبه روسری خود را انداخت و احمدی نژاد هیچ واکنشی نشان نداد!/ این مصاحبه در نهاد ریاست جمهوری کشورمان برگزار شده بود!

مصاحبه مذکور در آخرین روزهای سال 89 انجام شد و طی آن، آنا پاستور خبرنگار تلویزیون اسپانیا هنگام مصاحبه با احمدی نژاد، در حالیکه رییس جمهور در حال تشریح نفوذ صهیونیسم در اروپا بود، ناگهان روسری خود را انداخت و احمدی نژاد نیز طوری مصاحبه را ادامه داد که گویی هیچ اتفاقی رخ نداده است!

سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که تا چه زمانی قرار است این بی حرمتی ها به آداب، عرف و قوانین کشورمان صورت پذیرد؟

اتفاقات مذکور پیش چشمان روحانی و احمدی نژاد، هر یک در بعد خاصی از دیگری سبقت گرفته اند. به طور مثال اگر زن ایتالیایی جلوی روحانی با حجابی زننده حاضر شد، بانوی اسپانیایی مقابل احمدی نژاد رسما کشف حجاب کرد! با این وجود، دیدار احمدی نژاد با یک خبرنگار انجام شد و دیدار روحانی با یک مقام رسمی!

از طرفی، معلوم نیست اگر قرار باشد چنین روندی با همین شیب ملایم در دولت حسن روحانی تکرار شود، نفر بعدی با چه حجابی وارد تهران خواهد شد و اصولا دولت واکنشی نشان خواهد داد یا همچنان به ملاطفت با این خانم ها ادامه خواهد داد؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی