نقل و نقد سیاسی- فرهنگی

Political - cultural

هدف از این ایجاد این وبلاگ، نقل و نقد برخی دیدگاه ها در حوزه های فرهنگی و سیاسی بشر، به خصوص ایران زمین است. مطالب ذکر شده لزوما مورد تأیید نویسنده نمی باشد.

به آزادی بیان و اندیشه و عقائد دیگران احترام بگذاریم.

پیوندهای روزانه

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: کسانی که شعارهای آسمان‌کوب می‌دادند و معتقد بودند که دست‌های پاک دارند، اما امروز شاهد ناپاک‌ترین دست‌هایی هستیم که دولت و بیت‌المال را تصرف کرده‌ بودند.
 به گزارش مشرق، صادق خرازی در گردهمایی سراسری اعضای شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان و رؤسای شعب سراسر کشور در مشهد با اشاره به موضوع انتخابات به عنوان یکی از مهمترین رخدادهای سیاسی کشور اظهار کرد: بی‌تردید یکی از مهمترین نقاط حضور ما در صحنه سیاسی ایران حضور در عرصه انتخابات است.

وی ادامه داد: انتخابات را باید به معنای واقعی جدی بگیریم و شاید نیاز باشد در این مسیر انتقادهایی را بپذیریم که در راستای منافع ملی ایران و نیازهای مبرمی باشد که در نظام سیاسی و سند چشم‌انداز کشور مطرح است.

خرازی با بیان اینکه حزب ندای ایرانیان انتخابات را مهمترین و بزرگترین حرکت امسال خود می‌داند، افزود: انتخابات این دوره مجلس مهمترین انتخابات تاریخ مجلس در ایران است که قصد دارد از نگاه مردم یک ارزیابی مناسب داشته باشد.
یک طلبه و روحانی امروزی باید بداند در کشور و جهان چه می گذرد، اما اینکه وارد متن سیاست شود و به خاطر موافقت یا مخالفت با مسأله ای به دسته بندی، اجتماع و تحصن دست بزند قطعاً این خلاف خواسته رهبری اس
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیس مجلس خبرگان گفت: رهبر معظم انقلاب بر پرهیز از دودستگی و اختلاف در کشور تأکید دارند.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری ها، آیت الله محمد یزدی در ابتدای جلسه درس خارج فقه خود به توافق هسته ای و مسأله برجام و نقش مجلس شورای اسلامی در این زمینه پرداخت و اظهار کرد: ما در کشوری زندگی می کنیم که رهبری آگاه، زمان شناس، دشمن شناس و بیدار دارد. اگر ایشان موضوعی را به مسؤولان خاص آن موضوع ارجاع دادند، نباید از ایشان جلو افتاد.

وی در ادامه افزود: وقتی رهبری معظم انقلاب بر پرهیز از دودستگی و اختلاف تأکید دارند و می فرمایند بگذارید مسؤولان امر مسأله توافق هسته ای را رسیدگی کنند و تقریباً هم آن را تأیید کردند و می کنند اگر نظر خلافی هم داریم باید به مسؤولان و نمایندگان مجلس منتقل کنیم که آن هم سازوکار خودش را دارد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به طلاب و روحانیان گفت: یک طلبه و روحانی امروزی باید بداند در کشور و جهان چه می گذرد، اما اینکه وارد متن سیاست شود و به خاطر موافقت یا مخالفت با مسأله ای به دسته بندی، اجتماع و تحصن دست بزند قطعاً این خلاف خواسته رهبری است و نباید الان را با زمان اول انقلاب مقایسه کرد. به همه دلسوزان انقلاب اطمینان می دهم اگر موضوعی به ضرر کشور و انقلاب باشد رهبری معظم انقلاب تسلیم نخواهند شد.
درس اخلاق آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید در مسجد اعظم قم روز یکشنبه به دلیل حضور جمعی از طلاب و روحانیان معترض به لایحه برجام تعطیل شد.
کد خبر: ۵۳۶۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵ - 04 October 2015
درس اخلاق آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید در مسجد اعظم قم روز یکشنبه به دلیل حضور جمعی از طلاب و روحانیان معترض به لایحه برجام تعطیل شد.

به گزارش ایرنا، جمعی از طلاب و روحانیون که به برجام و نوع برخورد نیروی انتظامی با تحصن کنندگان در مسجد اعظم اعتراض داشتند برای اعلام خواسته های خود، به محل درس اخلاق آیت الله جوادی آملی وارد شدند که این امر باعث تعطیلی این برنامه شد.
یکی از این طلاب در ابتدای ورود به مسجد اعظم به معترضین توصیه کرد بگذارید از بین شما فقط یک نفر با آیت الله جوادی آملی صحبت کند.

همچنین هنگامی که آنان وارد مسجد اعظم شدند، چند روحانی از طلاب معترض خواستند که اجازه دهند که درس اخلاق بدون خللی برگزار شود.
یکی از طلاب معترض نیز درپاسخ گفت: دیروز نیروی انتظامی رفتار مناسبی با طلاب متحصن نداشت، نیاز است این مطالب به آیت الله جوادی آملی رسانده شود تا شاهد ادامه بی حرمتی ها به طلاب و روحانیون نباشیم.

بعد از دقایقی یکی از روحانیون در جمع معترضان حاضر شد و گفت که پیام شما را به آیت الله جوادی آملی رساندیم و ایشان گفتند که ما پیگیری می کنیم.

به امید مجلسی که مودب باشد ...

| يكشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۱:۵۹ ب.ظ
در حاشیه توهین و بی ادبی برخی نمایندگان خطاب به وزیر خارجه؛
این جماعت همواره دل نگران در این راه نه به نصایح معصومین و بزرگان دینی توجه دارند، نه اخلاق و ادب ایرانی-اسلامی. سخنان تند و زننده این افراد در روز گذشته، که تازه آغاز شده، هم برخلاف فرمایش حضرت علی (ع) است که می فرمایند: «با دشمنت مصافحه کن اگر چه از آن خوشش نیاید؛ زیرا خداوند به آن امر کرده است» و هم در تضاد با آداب و سنن ایرانی - اسلامی.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تکلیف نمایندگانی که آداب سخنوری را نمی دانند، در اسفند امسال مشخص می شود؟

سرویس سیاسی «انتخاب»:
«مصافحه ظریف و اوباما»، این خبری بود که سه شنبه برای ساعاتی در صدر اخبار دنیا قرار گرفت و از سوی رسانه های مختلف، «تاریخی» قلمداد شد، اما در ایران بسیاری از همان لحظات ابتدایی انتشار خبر، بر این باور بودند که این مصافحه ی اتفاقی، فارغ از مثبت یا منفی بودن آن، سرآغاز جنجال ها و حملات تندی علیه وزیر خارجه خواهد شد، اما هیچکس تصور نمی کرد که دامنه این انتقادات، به توهین، بی احترامی و فحاشی کشیده شود.

مخالفان برجام!!!!

| يكشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۱:۵۰ ب.ظ

برخی هنوز نمی دانند که برای یک تحصن یا تجمع نیاز به قانون است!!!

متأسفم که آنها برخلاف نظر رهبری، می خواهند آرزوهایشان را با اردوکشی خیابانی حل کنند.